BRİFİNG 3

 

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR

 a) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları,

 b) Bütün okul arkadaşlarının kendisi gibi Türk toplumunun ve Türkiye Cumhuriyetinin bir bireyi olduklarını unutmamaları, onur ve haklarına saygı göstermeleri,  c) Öğretmenlerine, okul yöneticilerine, görevlilere, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları, 

 d) Doğru sözlü, dürüst olmaları, yalan söylememeleri, 

e) İyi ve nazik tavırlı olmaları, kaba söz ve davranışlardan kaçınmaları, 

 f) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları, 

 g) Kitapları sevmeleri, korumaları, okuma alışkanlığı kazanmaları, 

 h) Çevrenin doğal ve tarihi güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları, 

 ı) İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları,

 i) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları, 

 j) Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları, 

 k) Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasi amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasi amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları, 

 l) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları, 

 m) Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları, 

 n) Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, milli, manevi ve kültürel değerlere uymaları beklenir.

 

ÖĞRETMEN – VELİ İLİŞKİLERİ 

 

 

Her öğrencinin ailesi için büyük bir önem ifade ettiğini unutmayın.

 

Öğrenci velisi ile görüşürken "ÇOCUĞUN" değil"ÇOCUĞUMUZ" diye söze başlayın.

 

Öğrencinin ailesi hakkında gerekli bilgi sahibi olacak çalışmalar ve rehberlik servisi ile işbirliği yapın.

 

Öğrencinin hatalarından sert bir dille bahsederek velileri UTANDIRMAYIN.

 

Öğrencilerinizin velilerine öğrencinin olumlu taraflarından da bahsederek moral bulmasını sağlayın.

 

Veliyi öğrenciye karşı TAHRİK edecek tutum ve davranıştan kaçının. Size mahcup olan veli intikamını öğrenciden almaya kalkabilir.

 

Velilerle okul dışı faaliyetlerinizde ölçülü ve mesafeli olun; başarısız öğrenci velileri ile ilişkilerinizde daha dikkatli olun. Fazla yakınlık, "TAVİZ" ya da "TORPİL" isteklerine kapı açabilir.

 

Öğrencinin velisi ile maddi ilişkilere girmeyin. Borç alıp vermeyin.

 

Baskı gruplarından olabilecek veliler ile (üst yönetici, siyasi parti veya dernek üyesi vb.) ilişkilerinizde daha dikkatli olun.

 

Veliye "başarmaya çalışmada ancak yardımcı olacağınızı" ima edin. Başarısızda olsa "GEÇER NOT" vereceğiniz izlenimi bırakmayın.

 

Disiplinsizliklerden şikâyetinizde aceleci olamayın; kararınızı sağlıklı verin. Daha sonra veli baskısı nedeniyle geri almayın; ancak özürleri kabul etmesini ve affetmesini bilin. KİNDAR olmayın.

 

Velilere karşı nazik, güler yüzlü, ancak kararlı olun.

  

ÖĞRETMENLERİN BİRBİRLERİYLE İLİŞKİLERİ

 

 

 

 Okul geniş bir ailedir. Ailenin mutluluğu tüm bireylerin birbirleriyle saygıya – sevgiye dayalı, seviyeli diyaloguna bağlıdır. Bu aile, yönetim, öğretmenler, diğer personel ve öğrencilerden meydana gelir.

 

Öğretmen arkadaşlar arasındaki bağların istenilen nitelikte olması okuldaki huzuru doğurur. Bu ortam başta yönetime ve öğrencilere yansır. Bunun içinde yine yönetim ve öğrencilere huzursuzluk olarak yansıyacak bir müessesede başarıdan söz etmek mümkün değildir. Bunun sürekli ve uzun vadeli olması için, öğretmenler aralarındaki ilişkilerde dengeli bir mesafe kurmak mecburiyetindedirler. Mesafe ortadan kalktığı zaman hemen olumsuzluklar son bulur.

 

Öğretmenlerin birbirleriyle ilişkilerinde dikkat edeceği hususların bazıları aşağıya sıralanmıştır

 

 

 

Yakın görev arkadaşlarınızla (aynı dersi okuttuğunuz zümre grubu veya aynı meslekte birlikte görev yaptığınız)işbirliğine özen gösteriniz.

 

Birimlerdeki görevlerinizi eksiksiz yerine getirin. Sizin yapmanız gereken bir işi başkasının yapmasına fırsat tanımayın.

 

Görev arkadaşlarınızın acı yâda mutlu günlerinde yanında olmaya özen gösterin.

 

Mesleki bilgi ve birikimlerinizi paylaşın. Özverili olun.

 

Görev arkadaşlarınızın "SIR"larına sadık olun.

 

Eleştirilerinizi karşılıklı yapın. Anlaşmazlıklarınızı ortak noktalarda uzlaşarak gidermeye çalışın.

 

Görev arkadaşlarınıza karşı nazik ve sabırlı olun.

 

Kesinlikle dedikodu yapmayın, arabulucu olun; tahrik edici, kışkırtıcı rol oynamaktan kaçının.

 

Maddi alışverişlerinizde dikkatli olun. Bor çalmanın ya da kefil olmanın uzun vadede olabilecek olumsuz sonuçlarının ilişkilerinizi bozabileceğini gözden uzak tutmayınız.

 

Yakın arkadaşlarınız ve onların yakınları ile olan aile görüşmelerinizde dikkatli olun. Onların anlaşmazlıklarının sizlere yansımasına izin vermeyin.

 

Taviz kar olmayın. Ancak görev arkadaşlarınızın önem verdiği değerlere de saygılı olun.

 

İdeolojik ve siyasi gruplaşmalara katılmayın.

 

Doğru sözlü, dürüst, güvenilir olmak gibi değerlere önem verin.

 

Okul ya da kurumda bulunabilecek gruplara alet olmayın.

 

Okumadan, incelemeden, görmeden görev arkadaşınızın HATIRI İÇİN hiçbir şeye imza atmayın. Darıldığınız, kırıldığınız şahıs için bile olsa YALANCI TANIKLIK yapmayınız.

 

Tahriklere ve kışkırtmalara kapılmayın."Gördüklerinizin yarısı doğrudur, duyduklarınızın hiç biri" ilkesine uyun.

 

Kızgın ve kırgın olduğunuz zaman sizi teskinden, istemezseniz ve kabul edemezseniz de doğruyu ve hatalarınızı söyleyen görev arkadaşlarınızın sizin de dostunuz olduğunu unutmayın.

 

Sizden tecrübeli olan görev arkadaşlarınıza saygılı olun, tecrübelerinden ve önerilerinden istifademdin.

 

Hizmette görev alan arkadaşlarınızın eksikliklerini üst makamlara iletmek yerine tamamlamaya çalışın. Ancak bunu alışkanlık haline getirmesine de fırsat tanımayın.

 

Üstleriniz veya diğer görev arkadaşlarınızca size yönelen eleştirilere bir diğer arkadaşınızı EMSAL vermeyin. Onunda yanlış yapması size haklılık kazandırmaz. Kötü, emsal olmaz.

 

Okul ve kurumdaki görev arkadaşlarınızın kusurlarını kurum dışı şahıslara konu etmeyin.

 

Tam anlamıyla emin olmadan görev arkadaşlarınızın adresini – telefon numarasını – bulunduğu yeri kurum dışı ve tanımadığınız şahıslara vermeyin.

 

Sevdiğiniz arkadaşlarınızın kusurlarını sevginiz nispetinde az görürsünüz; buna dikkat edin.

 

Başarılı ve sevilen arkadaşlarınızı kıskanmaktan çok, başarı nedenlerini araştırıp örnek alınız.

 

SINIF İÇİNDE ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

 

 

 

Öğretmenin okuldaki rolleri eğitimdeki değişmelere ve gelişmelere paralel olarak geleneksel alandan çağcıl alana doğru gelişmektedir. Öğretmenin okuldaki geleneksel rollerine baktığımızda en önemli rolün "bilgi yayıcılık" olduğunu görmekteyiz. Okuldaki diğer rolleri disiplincilik, yargıçlık ve sırdaşlıktır (Erdem, 1998,154).

 

 Bu geleneksel diye nitelenebilecek roller eğitimdeki değişikliklerle, beraber değişmek durumundadır. Öğretmenler, bilgi taşıyıcı ve aktarıcı değil, bilgi kaynaklarına giden yolları gösterici, kolaylaştırıcı birer eğitim, lideri olmalıdırlar(Başar, 1994,12). Öğretmenin bilgi yayıcılıktan çok "öğrenmeyi öğretmek" rolünü oynaması, bunun için de öğrenmeyi öğretmede yeterli olması gerekmektedir (Erdem,1998:156).

 

 Öğretmenin okuldaki bu rollerinin yanında sınıf içindeki davranışları, sınıf yönetimindeki yeri veznemi üzerinde durulması gereken önemli bir boyuttur.

 

 Sınıf yönetimi, etkili bir eğitim ve iletişim örüntüsü gerçekleştirmek amacına dönük etkinlikleri tanımlar (Aydın, 1998,17) Öğretmen sınıfın ilişki düzeninin kurulması ve düzeltilip geliştirilmesinde yol gösterici bir liderdir, sınıf ikliminin yaratıcısıdır. O, sınıftaki yaşamın her ögesini ve anını eğitsel amaçlar yönünde planlı biçimde kullanabilmeli, sınıf bir tiyatro, öğretmende yönetmen olmalıdır (Başar,1994,62).

 

 Öğrenme-öğretme ortamlarında, sınıflarda öğretmen öğrenci ilişkilerin niteliği başarıyı ve erişiyi etkileyen ilişkilerdir. Bu nedenle iyi düzenlenmeleri gerekir. Öğrenci-öğretmen ilişkisi birincil bir ilişki türüdür. Bundan dolayı birebir ve insancıl yaklaşım biçimi olan "ben-sen" ilişkisidir."Ben-sen" ilişkisi "ben-o" veya "ben-şey" şeklinde tanımlanan iletişim patalojilerinden uzaktır (Aydın,1998,18).

 

 Öğretmen sınıf ortamında sağlıklı bir öğrenci-öğretmen ilişki, kurabilmek için iyi bir iletişim ortamı ve sıcak bir sınıf iklimi, oluşturmalı, Gordion(1993,39–41), tarafından sıralanan ve kabul edilmezliğin dili olarak nitelenen iletişim engellerinden kaçınmalıdır.

 

 Bu iletişim engelleri

 

 (1) emivermek, yönlendirmek,

 

 (2) uyarmak, gözdağı vermek,

 

 (3) ahlak derivermek,

 

 (4) öğüt vermek, çözüm ve öneri getirmek,

 

 (5) öğretmek, nutuk çekmek, mantıklı düşünceler önermek,

 

 (6) yargılamak, eleştirmek, suçlamak,

 

 (7) ad takmak alay etmek,

 

 (8) yorumlamak, analiz etmek, tanı koymak,

 

 (9) övmek, aynı düşüncede olmak, değerlendirme yapmak,

 

 (10) güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak,

 

 (11) soru sormak, sınamak, sorguya çekmek, çapraz sorgulamak,

 

 (12) sözünden dönmek, oyalamak, şakacı davranmak, konuyu saptırmaktır.

 

 

 

 Öğrenme-öğretme sürecinin başarısını etkileyen bir başka boyut da öğretmenin, öğrencilerin sınıf içindeki tüm etkinliklere katılımını sağlayıp, sağlayamamasıdır. Öğrencilerin katılımın sağlandığı bir sınıf ortamında başarıya ulaşılmaması düşünülemez. Bun edenle öğretmen öğrencilerin katılımın sağlamalıdır. Anderson(1991,79–82), öğrenci katılımı ve başarıda öğretmen etkililiği için şu önerilerde bulunmaktadır.

 

Öğretmenler başarı için ölçütler koymalı, bunları öğrencilere işletmeli ve öğrencileri her türlü yaşantı ile karşılaştırmalıdır.

 

Öğrenmenin gerektirdiği çabayı harcayan ve dikkat eden öğrenciler pekiştirilmelidir.

 

     3. Öğrencilerin öğrenme stratejileri geliştirmelerine yardım edilmelidir.

 

Öğretmenler sınıfta etkileme gücünü ellerinde bulunduran durumlar yaratmalıdırlar.

 

Ders sunumu boyunca öğretmenler öğrencilerin dikkatini ve katılımın sağlayan teknikler kullanmalıdırlar.

 

      6. Ödev esnasında, öğretmenler, öğrencilerin arasında dolaşmalı, onların işine yardımcı olmalıdır.

 

Öğretmenler, jestler, gülümseyen gözler, sürekli dikkat etme gibi sözlü ve sözsüz araçlarla öğrencilere olan ilgisini onlara hissettirmelidir.

 

 Sınıf ortamında başarıyı etkileyen bir başka boyut, öğretmenin etkili öğretme becerilerine sahip olup olmadığıdır. Etkili öğretme becerilerine sahip bir öğretmenin öğrenmeyi gerçekleştirmesi daha kolay olacaktır. RyanveCooper(1980) tarafından önerilen etkili öğretme becerileri şunlardır (Açıkgöz, 1998,97).

 

 1. Her biri farklı bir tür düşünme süreci geliştiren farklı tip sorular sorma yeteneği.

 

 2. Belli tip öğrenci davranışlarını pekiştirme yeteneği.

 

 

3. Öğretim ortamını, öğrenci katılımını sağlayacak biçimde çeşitlendirme yeteneği.

 

 4. Öğrencilerin, neye dikkat ettiğini tanıma ve bunu dersi yönlendirmede kullanma yeteneği.

 

 5. Teknolojiden yararlanma yeteneği.

 

 6. Öğretim malzemesinin uygunluğunu değerlendirme yeteneği.

 

 7. Bir dersin yâda ünitenin hedeflerinin öğrenci davranışlarıyla tanımlaması.

 

 8. Öğrenme ile öğrenci yaşantısını ilişkili kılma yeteneği.

 

 Yukarıda sıralanan öğretme becerilerine sahip bir öğretmenin, öğretme-öğrenme ortamının en önemli değişkeni olduğunun bilincinde olarak sınıfta sergileyeceği davranışları iyi seçmesi gerekir. Bu davranışlar etkili davranışlar olmak durumundadır.

 

 

SONER DEĞERLİ-ÜRKMEZ İLKOKULU

 

2016/2017 DÖNEMİ ZAMAN ÇİZELGESİ

 

 

 

Sabah-Öğle

 

 

Süre

Giriş

Çıkış

Çalışmalar

 

 

 

ZİL

8:40

8:50

TOPLANMA -ANDIMIZ

 

 

 

1.DERS

8:50

09:30

 

 

 

 

TENEFÜS

9:30

9:40

 

 

 

 

2.DERS

9:40

10:20

 

 

 

 

TENEFÜS

10:20

10:30

 

 

 

 

3.DERS

10:30

11:00

 

 

 

 

TENEFÜS

11:00

11:10

 

 

 

 

4.DERS

11:10

11:50

 

 

 

 

YEMEK

11:50

12:50

 

 

 

 

5.DERS

12:50

13:30

 

 

 

 

TENEFÜS

13:30

13:40

 

 

 

 

6.DERS

13:40

14:20

 

 

 

 

 

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi