BRİFİNG 1

      BRİFİNG DOSYASI

 

Okulun Adı                            :Soner Değerli Ürkmez İlkokulu

 

Okulun Adresi              :Mersinalanı Mahallesi Mustafa Kemal Paşa Bulvarı No:2

 

Okulun telefonu            :02327423222

 

Okulun Yüzölçümü       :350 M'2

 

Su Durumu                   :Temiz Şebeke Suyu,Atık Su Kanalizasyonu var

 

Derslik Sayısı                :12

 

Kat Sayısı                     :Zemin+3

 

Öğrenci Sayısı              :Kız: 109    Erkek: 112   Toplam:221

Elektrik Durumu         :İçerde Pano

 

Isınma Durumu            :Kalorifer(Kömürlü)

 

Tuvalet WC                   :Okul içerisinde 12 adet (Erkek Öğretmen,Bayan Öğretmen,Erkek  Öğrenci,Bayan Öğrenci,Alafranga)

 

Kütüphane                    :Yok

 

Bilgisayar                     :2 adet (İdari İşler)

 

Internet Bağlantısı                  : Var

 

Personel Durumu          :1 Müdür , 1 Müdür Yardımcısı, 12 Kadrolu Sınıf Öğretmeni,1 İngilizce Öğretmeni, 1 Hizmet alımı personeli bulunmaktadır

 

1-OKULUN TARİHÇESİ    : Okulumuz ilk olarak 1930 yıllarda bugün barajın kuzeyinde bulunan eski köyde tek bir odada eğitmen tarafından yapılan eğitimle eğitim öğretime başlamıştır.1970li yıllarda köy merkezinin bugünkü alana taşınmasıyla birlikte mevcut bahçe içine önce iki derslikli ilk okul daha sonra üç derslik daha eklenerek beş sınıflı müstakil ilkokul olarak hizmet vermiştir. 1994 yılında yapılan ana binayla sekiz yıllık ilköğretime geçmiş olup, 2002 yılına kadar taşıma merkezi okul olarak hizmet vermiştir. 2002 yılı Aralık ayında Doğanbey Payamlı İlköğretim Okulunun açılmasıyla Ürkmez merkezdeki öğrencilere hizmet veren okulumuz 527 öğrenci  ile öğrenime devam etmiştir. Okulun kadrosunda bulunan Müdür, 1 Müdür Yardımcısı 30 kadrolu öğretmen ve 1 Memurumuzla eğitim öğretimine devam etmektedir.Daha sonra okulumuzun bahçesinde bulunan eski binalar yıkılarak Hayırsever İş Adamı Sayın Soner DEĞERLİ tarafından valilikçe yapılan 13/10/2010 tarihinde valilikçe yapılan protokol ile okulumuza 12 derslikli okul binası ve  Eşi Nilüfer DEĞERLİ Adına 4 derslikli  ana sınıfı binası yapılarak,4+4 Eğitim sisteminin  başlamasıyla ,2012/2013 Eğitim Öğretim yılına  12 Derslikli yeni bina Soner Değerli Ürkmez  İlkokulu olarak  düzenlenmiştir.  

 

2-OKULUN ÖZELLİKLERİ: İlköğretim Genel Müdürlüğüne bağlı olan okul 4 yıllık temel eğitim vermektedir.

Bünyesinde 1. sınıf seviyesinde  üç şube 2.sınıf seviyesinde  üç ,3.sınıf seviyesinde iki  ve 4.sınıf seviyesinde dört  şube olmak üzere 12 şubede eğitim öğretim vermektedir. Sınıflardaki ortalama öğrenci sayısı 18 dir. Okulda 12 derslik,1 öğretmenler odası, 1  Özel eğitim Sınıfı, 2 idari oda bulunmaktadır.  Fiziki şartlarda istenilen hedefi sağlamak için 2 derslik, 1 çok amaçlı salon ve 1 spor salona ihtiyaç vardır

 

V İ Z Y O N U M U Z

Okul Veli Bütünleşmesiyle
Eğitim-Öğretim,

 

Çalışanlar Arası İlişkiler
Çevre Düzenlemesi ve Sosyal Faaliyetlerle
İzmirin'ın Saygın Okullar Arasında

 

Yer Almaktır.

 

                                                                                            M İ  S Y O N U M U Z

 

 

Biz

 

Öğrencilerimizi

 

Milli Eğitimin Temel İlkeleri Doğrultusunda

 

Kendi Kendine Yetebilen,

 

Özdeğerlendirme Yapabilen,

 

Özyönetim Sahibi, Özgün Düşünebilen, Üreten, Hayata Sevgi ve Umutla Bakabilen, Hoşgörülü

 

Bireyler Olarak

 

                                                      Yetiştirmektir İçin Varız

 

 

 

 

  

HEDEFE ULAŞMAK İÇİN

    

1.Görev Bilinci 

    Görev bilincine sahip ,sorumluklarını bilen çalışanlar olarak görevimizi tam olarak yerine getiremeye çabalamak 

 Görevlerimizi ve sorumluluklarımızı bilmek 

  • Görev alanımızda istekli olmak ve görevimizi severek yapmak
  • Görevimizi tam ve zamanında yapmaya çalışmak,
  • Görevimizi yaparken başkalarının olumsuzlarını değil olumlu yönlerini almak
  • 2.Eğitim Bilinci 

    Eğitimciler eğitimin; "İnsan Yetiştirme" sanatı olduğu, düşünen, duyguları, hayalleri olan bireyleri eğitme bilinciyle hataya yer vermeden Öğrenen Öğrenciler yetiştirmek Eğitimin       bir süreç olduğunu bilmek 

      Eğitimin toplum için bir zorunluluk olduğuna inanmak 

  • Eğitimin ciddi bir iş olduğuna inanmak
  • Eğitimin eğlenceli bir iş olduğuna inanmak
  • Eğitimin yönetim çalışanlar ve veliden oluşan bir ekip işi olduğuna inanmak
  • Eğitimin sonsuz olduğuna inanmak

3.Zaman Bilinci 

    Zaman bir daha geri getirilmeyecek ve parayla ölçülemeyecek kadar değerlidir Öğrencilere ayrılan zamanı çalmak en büyük hırsızlık olduğuna inanmak. 

  • Eğitim bir süreç işi olduğuna inanmak
  • Öğrencilere ayrılan zamanı öğrenciler için harcamak
  • Zamanı iyi planlamak

4.İletişim Bilinci

   Sağlıklı iletişim çalışanlar arasında güveni sağlamaktadır. Güven çalışma isteğini ve okula bağımlılığı arttırmaktadır. Duygu ve düşünceler makam farkı gözetmeden nezaket kuralları içinde iletmek 

  • Dedikodu yapmamak,
  • Açık ve sözlü iletişim kurmak
  • Eleştiride saygılı olmak, eleştirilere önem vermek,
  • Veli,öğretmen,yönetici arasında hakaret, kibirlilik aşağılama içeren kelimeler kullanmamak 

5.Çalışanlar Arası İşbirliği Bilinci 

    Çalışanlar arasındaki birlik ve beraberlik, okulun atmosferini olumlu etkilemektedir. Birlikte olma ve birlikte hareket edebilme çalışanları mutlu kılar. 

  • Okulda samimi ve güvenilir bir ortam oluşturmak
  • Okuldaki birlikteliği okul dışında da sürdürmek
  • Düşünceler ve inançlara saygılı olmak
  • Önemli günlerde aramak,tebrik etmek,
  • Teşekkür Ederim, Günaydın,Tebrik Ederim,Merhaba,İyi Günler;İyi Dersler cümlelerini sıklıkla kullanmak, gerektiğinde özür dilemek
  • Hataları uyarmada saygılı olmak 

 6.Öğrenci Bilinci 

    Her öğrencinin farklı bir kişiliğe, psikolojik bir yapıya, zekâya, hazır bulunuşluğa, sosyal çevreye, maddi imkâna sahip olduğu bu farklılıkların eğitimi etkilediği bilinciyle  her        öğrencinin her şeyi değil ama mutlaka bir şeyler öğrenebileceğini düşünmeli, onları bir birey olarak görmeliyiz. 

     Öğrencilerin bir birey olduğunu aklımızdan çıkarmamak 

  • Sevmek ve değer vermek
  • Kendi çocuğumuz gibi değil bize verilen emanet olarak görmek
  • Ödül ve cezada sınırı aşmamak

  7.Veli Bilinci 

   Velilerin okulun bir parçası eğitim ve öğretim için öğretmen kadar önemli bir unsur olduğu bilinciyle onların maddi ve manevi desteğini alarak okul veli bütünleşmesini sağlamalı, velilerin kültürel eğitim ve ekonomik farklılıklarının bilincine varmalıyız. 

 Eğitim sadece öğrenci eğitimi değil gerektiğinde veli eğitimine de önem vermek 

  • Velilerin istek öneri ve eleştirilerine değer vermek,
  • Velilerin okul çalışmalarına katılmasına sağlamak,
  • Velileri okulda yapılan çalışmalara davet etmek

8.Reklâm ve Çevrede Tanınma Bilinci 

     Çevrede tanınmışlık ya da reklâm gücü daha iyi bir eğitim ve çalışanların çalışma isteğini arttırdığını ve oto kontrolünü sağladığı bilinmektedir 

        Okul çalışmalarına basın,reklâm sanal dünyada yer vermek 

  • Okulda meydana gelebilecek olumsuz olayları okul içinde çözümlemek, çevreye duyurmamak
  • Tanınma durum anketi yapmak
  • Okula gelen misafirleri hoş karşılamak
  • Okulda yapılacak çalışmalar hakkında velileri bilgilendirmek onları da davet etmek

 

 

OKUL ÇALIŞANLARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI VE OKULUMUZDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR

  

1.Okul Müdürü

2.Müdür Yardımcıları 

3.Öğretmenler

4.Rehberlik Servisi

5.Memur

6.Hizmetliler

 1.Okul Müdürü

 Görev Yetki ve Sorumlulukları

İlkokulu, demokratik eğitim-öğretim ortamında diğer çalışanlarla birlikte müdür tarafından yönetilir. Okul müdürü; ders okutmanın yanında kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlere uygun olarak görevlerini yürütmeye, okulu düzene koymaya ve denetlemeye yetkilidir. Müdür, okulun amaçlarına uygun olarak yönetilmesinden, değerlendirilmesinden ve geliştirmesinden sorumludur.

Okul müdürü, görev tanımında belirtilen diğer görevleri de yapar.

                İLKOKUL OKUL MÜDÜRÜ GÖREV LİSTESİ:

1.        Eğitim lideri olarak okuldaki eğitim-öğretim ve yönetim görevlerini kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, emir ve çalışma plân ve programlarına uygun olarak yürütür.

2.        Okulu için vizyon ve misyon geliştirir.

3.        Millî Eğitim Temel Kanunu´nda belirlenen temel ilke ve amaçların yanında okulun özel amaçlarını gerçekleştirebilmek için çalışma plânlarını yapar, uygular ve denetler. Okuldaki eğitim-öğretim ve yönetimin bir disiplin içerisinde yürütülmesini sağlar.

4.        Eğitim-öğretim ve yönetimin verimliliğini artırmak, eğitimin kalitesini yükseltmek ve bu konuda sürekli gelişimi sağlamak için gerekli araştırmaları yapar, araştırmalara dayalı iyileştirme projeleri hazırlayarak amirlerinin onayına sunar, onaylanan projelen uygular ve sonuçlarını değerlendirir.

5.        Okuldaki bütün çalışmaları ilgililerle iş birliği yaparak öğretim yılı başlamadan önce plânlar ve düzenler.

6.        Personelin görevlendirilmesinde görev tanımlarına uygunluk esasını göz önünde bulundurur.

7.        Yıllık, ünite ve günlük plânların eğitim programlarına göre hazırlanmasında ve diğer çalışmalarda öğretmenlere rehberlik eder, öğretmenlerin çalışmalarını denetler.

8.        Öğretmenlerden ders yılı başında yıllık plân alır, plânları tasdik eder, uygulanıp, uygulanmadığını denetler.

9.        Okulda sağlıklı bir eğitim ortamı oluşturmak amacıyla öğretmenler kuruluna başkanlık eder. Sınıf, zümre vb. öğretmenler kurullarının çalışmalarını izler. Gerektiğinde bu kurulları toplantıya çağırır. Kurulda alınan kararları onaylar, uygulamaya koyar ve gerekli gördüklerini üst makamlara bildirir.

10.    Okuldaki personelin görev ve sorumluluk alanlarında yapılan iş bölümü çerçevesinde okuldaki iş ve işlemlerin sağlıklı yürütülmesi ile ilgili koordinasyon, rehberlik ve değerlendirme faaliyetlerini yürütür. 

11.    Öğretmenlerin meslekleri ile ilgili alanlarda yetişmelerini teşvik eder ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Ders yılının çeşitli zamanlarında öğretmenlerin derslerini ve diğer faaliyetlerini yakından izler. 

12.    Ekip çalışması ruhunun yerleşmesini sağlar. 

13.    Gerektiğinde astlarına yetki devri yaparak, işlerin daha süratli yürütülmesini sağlar. 

14.    Personele güven verici, demokratik kurallar içerisinde sevgi ve saygı esasları doğrultusunda örnek davranış ve tutum ile etkili bir kişilik sergiler. Personel arasında iş birliğinin tesisini, uyumunu sağlar ve yol gösterici bir rol oynar.

15.    Personelin görev ve sorumluluklarını verimli ve kaliteli olarak yerine getirmelerini sağlayıcı tedbirler alır. 

16.    Personelin performansını sürekli gözetip değerlendirerek, verim düşüklüğü varsa bunun sebeplerini araştırır, personelin yeteneklerini göz önünde bulundurarak istihdam eder, onlara rehberlik eder, iş başında yetişmelerini sağlar, daha üst kademeye hazırlanmalarına yardımcı olur. 

17.    Okuldaki her düzeydeki personelin eğitim ihtiyaçlarını tespit eder ve bu tespitler çerçevesinde personelin yetişmesi ile ilgili gerekli tedbirleri alır. 

18.    Personelin sicil raporlarını düzenleyerek zamanında ilgili makamlara gönderir. 

19.    Görevini başarı ile yürütenleri ödüllendirerek motive eder.

20.    Görevlerin gereği gibi yapılmaması durumunda kanunî yetkisini kullanır. 

21.    Bayrak törenlerinin yönetmelik hükümlerine göre yapılmasından sorumludur. 

22.    İzinli veya görevli olarak okuldan ayrıldığı zamanlarda öncelikle müdür baş yardımcısı, bulunmadığı takdirde müdür yardımcılarından birisine vekâlet verir.

23.    Özürleri sebebiyle görevlerine gelmeyen yönetici, öğretmen ve diğer personelin yerine hizmetlerin aksamaması için uygun görevlendirme ile gerekli önlemleri alır. 

24.    Öğretmenlere eğitim ve öğretimle ilgili ek görevler verir.

25.    Okuldaki rehberlik hizmetlerine başkanlık eder, yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır. 

26.    Aday personelin yetişmesi için gereken tedbirleri alır. 

27.    Öğrencilere istendik davranışları kazandırıcı ve disiplin kuruluna havale edilecek disiplin olaylarını önleyici her türlü tedbirleri alır. 

28.    Ders dışı eğitici, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile millî gün ve haftalara ilişkin faaliyetlerin düzenli ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlar. Derslerle ilgili uygulamaya İlişkin gerekli izinleri alarak gezi ve incelemelerin yapılmasını sağlar. 

29.    Özel eğitimi gerektiren öğrencilerin kaynaştırma eğitimi ile ilgili tedbirleri alır.

30.    Yatılı öğrencilerin disiplin, düzen ve temizliğinin itina ile yürütülmesini sağlar.

31.    Evci çıkacak yatılı öğrencilerin işlemlerini, ziyaretçi kabul etme saat ve yerleri düzenler. 

32.    Banyo, çamaşırhane, bulaşıkhane, yatakhane, tuvalet ve lavaboların temiz ve tertipli tutulmasını sağlar. 

33.    Etütlerin zamanında ve verimli olarak yürütülmesi için gereken tedbirleri alır.

34.    Ambardan tabelâya göre (varsa diyet uzmanı ile) günlük erzak çıkarılmasını ve pişirilmesini kontrol ettirir. 

35.    Nöbet çizelge ve defterlerini kontrol ederek, 24 saat süren nöbetlerin yükümlülüklere göre titizlikle tutulmasını sağlar. 

36.    Küçük çocukların bakımlarıyla ilgilenen yardımcı personelin çalışmalarını izler.

37.    Okulun tatil olduğu zamanlarda okulda kalmak zorunda olan öğrenciler için gerekli kararları verir.

38.    Revirdeki sağlık hizmetlerinin ve muayenelerin durumuyla ilgili kendine bildirilen ve gereken tedbirleri aldırır. 

39.    Muayene ve Teslim Alma Komisyonu´nun muayene ve teslim alma işlemleriyle ilgili kararlarını onaylar. 

40.     Okulun öğretmenleri veya ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğretmenlik yapanlar arasından, Pansiyonlar için ihtiyaç duyulan belletici görevlendirilmesini teklif eder.

41.    İnsan, zaman, para, malzeme ve yer unsurlarının en etkin ve verimli kullanımı amacıyla okulun derslik, lâboratuar kütüphane ve diğer tesisleri ile ilgili araç ve gereci hizmete hazır bulundurur. Yeni teknolojik gelişmeleri okula kazandırarak zenginleştirir.

42.    Okul. bina ve tesislerinin kullanımı, bakımı, temizliği, yangına karşı korunmaları ve güvenliği için gereken tedbirleri alır. Çağın ve çevrenin gelişen ve değişen eğitim ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde kaliteli eğitim ortamlarının oluşturulmasını sağlar. 

43.    Ders araç ve gerecinin temini, verimli kullanılması, korunması, bakımı, temizliği ve düzeni için gerekli tedbirleri alır.

44.    Eğitim ve öğretim faaliyetlerini plânlarken çevre imkân ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurur. 

45.    Okulun kültürel gelişim ve eğitim merkezi olduğu ilkesinden hareketle yakın çevre ile ilişki kurulmasına ve velilerle sıkı bir iş birliğinin sağlanmasına önem verir. Okulun imkânlarını çevreye açarak okulun bulunduğu bölgenin bilim ve kültür merkezi hâline gelmesini sağlar. Çevre imkânlarından okulun, okulun imkânlarında da çevrenin eğitim amaçlı olarak yararlanmasını sağlar.

46.    Okulun iç (idarî personel, öğretmen. öğrenci, yardımcı personel ve diğer personel) ve dış öğeleriyle (Okul Koruma Derneği, Okul Aile Birliği vb. gibi) iş birliği içinde çalışır.

47.    Öğretmenlerin lâboratuar, kütüphane ve spor salonları gibi sosyal tesisleri kullanmalarını izler.

48.    Okulda çıkarılan dergi, gazete ve duvar gazetesinin bütün yazılarından müdür sorumludur. 

49.    Okulda gösterilecek çeşitli film ve gösterilerle ilgili gerekli incelemeler yaptırarak uygun gördüklerim onaylar ve gösteriye açar. 

50.    Okulda yetiştirme kursu açılmasını teklif eder. 

51.    Haftalık ders programı, günlük çalışma ve nöbet çizelgelerinin düzenlenmesini sağlar, onaylar ve uygulamaya koyar. 

52.    Diploma, tasdikname, öğrenci karnesi, öğrenim belgesi, öğrenci kaydı, harcama kağıtları, bordroları vb. evrakı onaylar. 

53.    Gelen yazılardan personelin bilgilendirilmesi gerekenleri ilgililere duyurur. 

54.    Tüm personelin hasta sevk evrakını imzalar ve hastalık izinlerini onaylar.

55.    Öğretim yılı başında ve gerektiğinde okulda sağlık taraması yapılmasını sağlar.

56.    Taşımalı sistem ile okula gelen öğrenciler için gerekli güvenlik tedbirlerinin alınmasını sağlar.

57.    Göreve başlama ve görevden ayrılma hâlinde okulun demirbaşlarını Ayniyat Talimatnamesi hükümlerine göre devir ve teslim işlemlerini yapar. 

58.    YİBO Döner Sermaye işletmesini yönetim işlerinde tek başına sorumlu olarak yönetir ve işletmeyi temsil eder. 

59.    Okulun ayniyat, gelir-gider, bütçe ile ilgili işlemlerinin mevzuatına göre yürütülmesini sağlar. 

60  .  Ödeneklerin zamanında ve yerinde harcanması ile ilgili işlemleri titizlikle yapar. 

61.    Okulla ilgili olağanüstü halleri ilgili makama bildirir. 

62     İstenildiğinde yürüttüğü çalışmaların herhangi bir aşamasının sonucunu amirine rapor eder. 

63.    Yapılan rutin işleri standartlaştırır. 

64.    İlgili mevzuatta okul yönetimine ilişkin belirtilen diğer görevleri yapar.

 2.Müdür Yardımcısı 

a) Görev Yetki ve Sorumlulukları

 

    Müdür yardımcıları, ders okutmanın yanında okulun her türlü eğitim- öğretim, yönetim, öğrenci, personel, tahakkuk, ayniyat, yazışma, eğitici etkinlikler, yatılılık, bursluluk, güvenlik, beslenme, bakım, koruma, temizlik, düzen, halkla ilişkiler gibi işleriyle ilgili olarak okul müdürü tarafından verilen görevleri yapar. Bu görevlerin yapılmasından ve okulun amaçlarına uygun olarak işleyişinden müdüre karşı sorumludurlar. 

Müdür yardımcıları, görev tanımında belirtilen diğer görevleri de yapar.

 b) Okulumuzda Uyması Gereken Esaslar 

1.Görev dağılımı çizelgesinde okul müdürü tarafından verilen görevleri yerine getirmek

 

2.Zaman çizelgesine uymak

 

3.Okulda demokratik bir yapının oluşturulması için öğretmenler arasında görev dağılımında adaletli olmak

 

4.Acil olmayan durumlar haricinde bir öğretmenin dersine girerek dersin bütünlüğünü bozmamak

 

5.Öğretmeni dersinden çağırarak dersi bölmemek

 

6.Toplantıları mümkün olduğunca ders saati dışında planlamak, toplantı saatini ve gündemini en az iki gün önceden öğretmenlere yazılı olarak duyurmak, toplantılara öğretmenlerin hazırlıklı gelmelerini sağlamak

 

7.Velilerin öneri ve eleştirilerini dikkate almak, imkânlar dâhilinde velilerin isteklerini yerine getirmek, veliye zorluk çıkarmamak, veliyi bilgilendirmek

 

8.Öğretmenlerle saygı kuralları içinde tartışmak,görev vermek, görevini yerine getirmeyenleri uyarmada saygılı olmak

 

9.Resmi yazıları okumak, ilgililere duyurmak ve cevap vermek

 

3.Öğretmenler 

 

a) Öğretmenlerin Görev Sorumlulukları

  

           Öğretmenler, kendilerine verilen sınıfın veya şubenin derslerini, programda belirtilen esaslara göre planlamak, okutmak, bunlarla ilgili uygulama ve deneyleri yapmak, ders dışında okulun eğitim-öğretim ve yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler."Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda; 

a) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirerek onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak,

b) Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası´na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslar arası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak, 

c) Öğrencilerin, milli ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak, 

d) Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu yurttaşlar olarak yetiştirmek, 

e) Öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine, sosyal, kültürel, eğitsel, bilimsel, sportif ve sanatsal etkinliklerle millî kültürü benimsemelerine ve yaymalarına yardımcı olmak, 

f) Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak, 

g) Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak, 

h) Öğrencilerin becerilerini ve zihinsel çalışmalarını birleştirerek çok yönlü gelişmelerini sağlamak,ı)  Öğrencileri kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, teknolojiyi etkili biçimde kullanabilen, planlı çalışma alışkanlığına sahip estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek 

,i) Öğrencilerin ilgi alanlarının ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak, meslekleri tanıtmak ve seçeceği mesleğe uygun okul ve kurumlara yöneltmek,j) Öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak,   

k) Öğrencileri ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, verimli, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilen bireyler olarak yetiştirmek,   

l) Doğayı tanıma, sevme ve koruma, insanın doğaya etkilerinin neler olabileceğine ve bunların sonuçlarının kendisini de etkileyebileceğine ve bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma bilincini kazandırmak,     

m) Öğrencilere bilgi yüklemek yerine, bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yöntem ve tekniklerini öğretmek,     

n) Öğrencileri bilimsel düşünme, araştırma ve çalışma becerilerine yöneltmek,     

o) Öğrencilerin, sevgi ve iletişimin desteklediği gerçek öğrenme ortamlarında düşünsel becerilerini kazanmalarına, yaratıcı güçlerini ortaya koymalarına ve kullanmalarına yardımcı olmak,   

ö) Öğrencilerin kişisel ve toplumsal araç-gereci, kaynakları ve zamanı verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamak,  

İlköğretim kurumlarının amaçları doğrultusunda öğrencileri eğitmek öğretmenin temel görevidir. 

b) Öğretmenlerin Okulumuzda Uyması Gereken Kurallar 

      Özlük Bakımından 

1 - Zaman Çizelgesine uygun okula gelmek ve okuldan çıkmak. Toplanma saatinden önce okulda olmak, toplanma zili çaldığında tören alanında bulunmak, sınıfının düzenini sağlamak,

2 - Ders saati içinde okul yöneticilerinden izinsiz okulu terk etmemek 

3 - İzin alma kurallarına uyma 

Öğretmenler, yaz ve dinlenme tatilleri dışında, görev yerinden izinsiz ayrılamazlar. Yarıyıl ve yaz tatiline ayrılırken adreslerini okul yönetimine bildirirler.

 

     Tüm öğretmenler okula gelmediklerini resmi kurumların amirleri tarafından onaylanmış bir belge ile belgelendirmeleri zorunludur. İzin için "Personel İzin Belgesi" (EK–1) Hastalık için "Hasta Sevk Belgesi "

      Memur hasta sevk belgesini işlettikten sonra okul yönetimine teslim etmek durumundadır. Alınan hasta sevk belgesi 3 gün içinde (Cumartesi ve Pazar dâhil ) bir sağlık kurumunda işleme girmelidir. Alınan hasta sevk belgesine sağlık kurumu tarafından çıkış tarihi yazılmalıdır. Çıkış tarihi yazılmayan sevk belgelerinin çıkış tarihi giriş tarihi olarak kabul edilir.Sevkin süresinin 3 gün olması öğretmenin 3 gün okula gelmemesi olarak değerlendirilemez                            

    Memur, kullandığı iznin bitimini izleyen ilk çalışma gününde görevine başlamak zorundadır. Kurumunca kabul edilebilir özrü olmaksızın izin bitiminde görevine başlamayan, izin belgelerinde yanlış beyanda bulunan ve onaylı belgelere aykırı davrananlar hakkında yasal işlem yapılır. 

Mazeret İzinleri

            a) Verilmesi zorunlu olan mazeret izinleri

1) Kadın memura, doğum yapmasından önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin verilir.

            2) Erkek memura, isteği üzerine eşinin doğum yapması nedeniyle üç gün,
            3) Memura, isteği üzerine kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, anne, baba, eş, çocuk veya kardeşinin ölümü halinde beş gün, izin verilir. 

            Ayrıca Memura doğum yapmasından önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin verilir. Çoğul gebelik halinde, doğumdan önceki 8 haftalık süreye 2 hafta süre eklenir. Ancak sağlık durumu uygun olduğu takdirde, tabibin onayı ile memur isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, memurun çalıştığı süreler, doğum sonrası sürelere eklenir. Yukarıda öngörülen süreler memurun sağlık durumuna göre tabip raporunda belirlenecek miktarda uzatılabilir. Memurlara, bir yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri için günde toplam bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin kullanımında annenin saat seçimi hakkı vardır.            Bu izin, eğitim-öğretimin aksatılmaması bakımından; okulöncesi ve sınıf öğretmenlerine eğitim ve öğretim saatleri dışında, diğer öğretmenlere ise çocuk emzirme durumları  göz önünde bulundurularak derslerinin günün belli saatlerine konulması suretiyle kullandırılır.

 b) Amirin takdirine bağlı olan mazeret izinleri

Öğretmenlere mazeretleri nedeniyle bir yıl içinde toptan veya parça parça olarak on gün izin verilebilir.

 Hastalık izni

 

Memurlara, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesinde belirtilen süreleri geçmemek kaydıyla hastalık raporlarında gösterilen süre kadar hastalık izni verilir.

 

            Hastalık izin süresinin hesabında tedavi kurumlarında yatarak tedavi görülen süreler, hastalık iznine esas hizmet süresinin hesabında ise izin yönergesi 11 inci maddede belirteler süreler dikkate alınır.

 

Tek Hekim Raporları ve Bu Raporlara Göre Verilecek Hastalık İzni

 


            Memura tek hekim tarafından, bir defada veya göreve başlamadan kısım kısım olmak üzere toplam yirmi güne kadar hastalık raporu verilebilir.

 

            Bu raporlara göre verilen hastalık izni sonunda hastalığın devamı nedeniyle görevine başlayamayan memurun müteakip muayene ve tedavileri resmî yataklı tedavi kurumlarınca yapılır ve hastalık raporları adı geçen kurumların sağlık kurullarınca düzenlenir. Ancak, o yerde resmî tedavi kurumu bulunmaması ve hastanın, tıbbî veya ulaşım imkânsızlığı nedeniyle resmî yataklı tedavi kurumu bulunan yere gönderilememesi halinde tek hekimler en çok yirmi gün daha ikinci bir rapor verebilirler. Bu raporun geçerli sayılabilmesi için tıbbî nedenlerin hekimce, ulaşım imkânsızlığının da mahalli mülki amirlikten alınan bir yazı ile belgelendirilmesi ve kurumun veya il sağlık müdürlüğünün belirleyeceği sağlık kurullarınca da onaylanması gerekir.

 

            Resmî sağlık kurullarınca düzenlenen veya onaylanan raporlara göre verilen hastalık izinleri hariç, tek hekimlerin değişik tarihlerde düzenledikleri hastalık raporlarında gösterdikleri zorunluluk üzerine, kendilerine yıl içinde toplam 40 gün hastalık izni verilen memurların, o yıl içinde 40 günü aşan ilk ve müteakip bütün hastalık raporlarının geçerli sayılabilmesi için bunların kurumun sağlık kurulunca veya il sağlık müdürlüğünün belirleyeceği resmî sağlık kurullarınca onaylanması gerekir.

 

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi